واتر بلاست (محو خطوط ترافیکی با آب)

واتر بلاست (محو خطوط ترافیکی با آب)

واتر بلاست (محو خطوط ترافیکی با آب)

1401/08/30 02:31 ب.ظ

609

واتر بلاست (محو خطوط ترافیکی با آب)

معرفی روش

خط کشی های ترافیکی در سطح خیابان ها، معابر، بزرگراه ها و حتی در فضاهای عمومی و خصوصی با گذشت زمان و عبور و مرور از روی آنها، نیاز به رنگ آمیزی مجدد پیدا می‌کنند. کیفیت رنگ این خط‌ کشی‌ ها تاثیر زیادی بر زمان مورد نیاز برای ترمیم دارد. علاوه بر این، گاهی اوقات به دستور اداره راهنمایی و رانندگی، معاونت حمل و نقل و ترافیک این خطوط نیاز به تغییر پیدا می‌کنند، در چنین شرایطی نیز می‌بایست با پاک کردن خطوط قدیمی، علایم و خط‌ کشی‌ های جدید جایگزین شود.

برای پاک کردن خط کشی‌ ترافیکی از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود. استفاده از دستگاه فرز ، حرارت دادن و شستشو به وسیله مواد شیمیایی از جمله این روش‌ هاست که موجب آسیب رساندن به آسفالت می‌شود. این روش‌ها به دلیل هزینه جانبی تحمیلی به دلیل آسیب دیدن آسفالت  و مشکلات زیست محیطی ناشی از استفاده از مواد شیمیایی ، در دید کلان به هیچ وجه مقرون به صرفه نیستند.

روش جدیدی که در دنیا مرسوم بوده و در ایران نیز در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از واترجت صنعتی برای پاک کردن خطوط ترافیکی می‌باشد.

واترجت صنعتی فوق فشار قوی بدون هیچگونه آلودگی قادر به حذف خطوط ترافیکی است و کوچکترین آسیبی به آسفالت وارد نمی‌کند. جت آب با فشار زیاد طوری تنظیم می‌شود که نیروی اعمالی از آن تنها مناسب پاک کردن رنگ خطوط باشد و لذا درصورت تماس با آسفالت نیز آسیبی به آن وارد نمی‌آورد.

واترجت صنعتی تا فشار ۲۵۰۰ بار، با به کارگیری نازل کار را بسیار ساده کرده است. استفاده از نازل‌ هایی که با توجه به عرض خطوط قابل تنظیم هستند موجب کارآمدی بیشتر این دستگاه‌ ها شده‌اند. علائم ترافیکی با توجه به کاربردی که دارند از ساختار متنوعی برخوردار بوده و دارای شکل، ضخامت و عرض متفاوتی هستند. برای پاک کردن هریک از این خط کشی ها به فشار و توان متفاوتی نیاز است. دستگاه های واترجت صنعتی در توان های مختلف و قادر به تنظیم فشار و دبی هستند. همچنین نازل‌ های متفاوت می‌توانند برای کاربرد های مختلف در بدست آمدن شرایط بهینه حذف خطوط ترافیکی به طرز موثری نقش ایفا کنند.

مزایای واترجت برای حذف خطوط ترافیکی

با توجه به موارد ذکر شده می‌توان مزایای استفاده از واترجت های صنعتی فوق فشار قوی را بدین صورت لیست نمود:

-  کیفیت بالای پاک کردن خط کشی ها

-  عدم آسیب رساندن به آسفالت

-  مقرون به صرفه بودن در مصارف زیاد

-  دوستدار محیط زیست

-  آماده‌سازی و بهبود سطح آسفالت جهت رنگ آمیزی

 

شرکت مهندسی نیک اندیش به عنوان نخستین مجری امحای خطوط ترافیکی در سطح شهر اصفهان، امکان ارائه خدمات امحا خطوط با تکنولوژی واتر بلاست را برای کلیه شهرداری‌ها و متقاضیان این خدمات در سطح منطقه اصفهان دارا می‌باشد.